Goście z Hiszpanii w Naszym Regionie

14 października 2017 Aktualności 0

W dniach 03-06.10.2017r. na Podhale zawitali – policjanci z Hiszpanii: Pepe, Pelaio, Moises, Luis, David, Alvaro, Jorge, Alejandro oraz Ignacio. Gości przywiózł do nas Andrzej – członek IPA Poznań. Zakwaterowanie znaleźli w hotelu Dafne. Po przyjeździe goście po długiej podróży odpoczęli w Aqua Park Zakopane. W środę rano – autokarem – bezpłatnie użyczonym – od Przyjaciela naszego regionu Władka z Bukowiny Tatrzańskiej wspólnie odwiedziliśmy Komendanta KPP Nowy Targ p. insp. Roberta Bartosza. Przy smacznej kawie – policjanci wymienili się doświadczeniami w pracy, poznali specyfikę pracy policji w naszym powiecie, a także mieli okazję zwiedzić nowotarską komendę. Przewodniczący Regionu na ręce Ignacio przekazał upominki regionu. Następnie mieliśmy okazję – dzięki wspaniałej współpracy z IPA Poprad – oraz kol. Jozefem ze Źdiaru – odwiedzić piękna Belianską Jaskinię w Tatranskiej Kotlinie. Wieczorem, dzięki uprzejmości Mieczysława – właściciela Restauracji Zadyma – Szaflary, rozegraliśmy wspólnie kilka meczy w kręgle. Wspaniała atmosfera w duchu rywalizacji sprzyjała zabawie, a także pozwoliła na lepsze, wzajemne poznanie się. Kolejny dzień rozpoczęty został wcześnie – wyjazd kolejką na Kasprowy Wierch. Uprzejmość i zaangażowanie się w organizację pobytu gości komendanta KPP Zakopane – p. insp. Piotra Dziekanowskiego, pozwoliła na chwilę relaksu na świeżym powietrzu. W otoczeniu skał, przedstawiciele hiszpańskiej policji – mieli okazję przywitać jesienny atak zimy. Następnie skorzystaliśmy z zaproszenia Komendanta PSG Zakopane pana ppłk. SG Wiesław Górskiego i zawitaliśmy w gościnne progi Placówki SG im. gen. bryg. Mieczysława Ludwika Boruty – Spiechowicza w Zakopanem. Przy kawie – funkcjonariusze z Nacional Local Police Teneryfa PD mieli okazję poznać strukturę i zasady funkcjonowania Straży Granicznej w Polsce. Komendant odpowiadał na wiele pytań dotyczących pracy funkcjonariuszy. Przedstawiciele hiszpańskiej policji mieli okazję poznać zasady współpracy Policji i Straży Granicznej w Polsce, a także sprzęt będący na wyposażeniu Straży Granicznej. Później wspólny obiad u Przyjaciela IPA SP – Maćka w Karcmie Muzykanckiej – w Poroninie. Ze względu na załamanie pogody kolejny zaplanowany etap – Spływ przełomem Dunajca – musieliśmy odwołać. Mamy jednak nadzieję, że spacer po Zakopanem zrekompensował zmienną jesienną pogodę. Goście wraz z Andrzejem, rano – w piątek – wyjechali z Podhala – w dalszą podróż – kolejnym etapem było zwiedzanie byłego niemieckiego obozu Auschwitz- Birkenau w Oświęcimu….
Dziękujemy gościom z Teneryfy za wspólne spędzone chwile z nami, a także Andrzejowi – który wybrał nasz region – jako warty pokazania. Mamy nadzieję, że krótki pobyt będzie początkiem większej współpracy w ramach SERVO PER AMIKECO.
Osobne podziękowanie należą się kierowcy autobusu Andrzejowi – synowi Władka oraz członkom naszego Regionu: Robertowi i Piotrowi – którzy poświęcili swój czas na pomoc w organizacji i realizacji pobytu naszych gości.
Gracias y nos vemos .. Amigos del sur de España !!!