Wizyta w Słowenii

16 maja 2018 Aktualności 0

W dniach 07.05.2018r. – 10.05.2018r. członkowie IPA Kalwaria Zebrzydowska oraz IPA Nowy Targ zaproszeni przez przewodniczącego Regionu IPA Postojna – Sekcja Słowenia kolegę Stanisława spędzili kilka dni na terenie Słowenii. Po przyjeździe na teren Słowenii udaliśmy się do miasta Cerkwica i tam przywitali nas członkowie Regionu Postojna Aleksander, Bogdan, którzy zaprosili nas do miejscowego komisariatu, gdzie spotkaliśmy się z panem Kowaćem komandirem ( komendantem ) KP Cerkwica, który po wspólnej kawie i herbacie, podczas której zapoznał nas z zadaniami miejscowej policji ( do których należy również ochrona granic ) oprowadził nas i zapoznał z funkcjonariuszami pracującymi na komisariacie. Następnie udaliśmy się z Aleksandrem i Bogdanem na wspólny obiad, gdzie dołączyli do nas kolejni członkowie IPA Postojna Tomasz oraz Tomi. Po objedzie udaliśmy się do miejscowości Gorenje Jezero, gdzie w domu z bardzo pięknym widokiem na całą okolicę należącym do Magdy i Jano zostaliśmy zakwaterowani. Po krótkim odpoczynku wspólnie z naszymi przyjaciółmi udaliśmy się do Parku Narodowego Rakov Śkocjan, którego najpiękniejsze zakątki wraz z umocnieniami zbudowanymi przez Włochów podczas I wojny światowej pokazał nam przyjaciel Tomasza przewodnik i ratownik górski Luka. W kolejnym dniu razem z Tomaszem i Tomim po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie XIX wiecznego zamku Sneźnik, będącego własnością rodziny Schönburg-Waldenburg, który pomimo toczących się w XX wieku wojen nie uległ zniszczeniu i zachowało się w nim w bardzo dobrym stanie oryginalne wyposażenie z XIX wieku. Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się do niesamowitego miejsca jaskini Kriźna Jama, mającej łączną długość około 8 km, po której oprowadzał nasz speleolog , przyjaciel Tomasza Matias. Później na chwilę pojechaliśmy do zabytkowej cerkwi z XV wieku, znajdującej się w centrum Cerkwicy. Po wyczerpującej wycieczce nasi przyjaciele wraz z Bogdanem członkiem IPA, który jest zamiennikiem komandira ( zastępcą komendanta ) KP Cerkwica zabrali nas na wspaniały obiad do ich znajomego Roka Tratnika – finalisty słoweńskiego Masterchefa. W tym dniu udaliśmy się również na wycieczkę na górę Slivnica 1114 m n.p.m. z której roztaczał się wspaniały widok na całą okolicę , a także w oddali widoczne były Alpy oraz najwyższy szczyt Słowenii Sneźnik. W kolejnym dniu nasi przyjaciele zaplanowali nam piękną wyprawę nad miejscowe jezioro, które opłynęliśmy za pomocą kajaków w towarzystwie przewodnika Drago, po czym udaliśmy się na wycieczkę objazdową wozem zaprzęgniętym w dwa koniki. Około południa udaliśmy się na obiad, gdzie spróbowaliśmy dań i napojów regionalnych. Po obiedzie wspólnie z Aleksandrem udaliśmy się do Narodowego Muzeum Wojskowego, gdzie obejrzeliśmy zabytkowe pojazdy, czołgi, samoloty, a nawet łódź podwodną. Następnie zapoznaliśmy się z wydarzeniami, dzięki którym powstała Słowenia. Na zakończenie naszej wizyty zjedliśmy wspólną kolację z wszystkimi naszymi przyjaciółmi z IPA Postojna, którzy zorganizowali nam pobyt, podczas którego wymieniliśmy się naszymi wspólnymi doświadczeniami, a także zaprosiliśmy ich w imieniu przewodniczących IPA Kalwaria Zebrzydowska oraz IPA Nowy Targ do przyjazdu do Polski. Na następny dzień wczesnym rankiem dzień po szybkim śniadaniu wyjechaliśmy ze Słowenii i mając na uwadze bliską odległość do Włoch pojechaliśmy tam, aby zwiedzić Wenecję. Około południa po zwiedzeniu Wenecji udaliśmy się w drogę powrotną, podczas, której zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę w Słowenii, gdzie oglądnęliśmy skocznie w Planicy.
Ten wspaniały czas oraz niezapomniane chwile, a także piękno Słowenii na zawsze pozostaną w naszej pamięci. Wszystko to jednak było możliwe dzięki wspaniałym ludziom z IPA Region Postojna Stanisławowi, Aleksandrowi, Bogdanowi, Tomaszowi i Tomiemu, którym składamy serdeczne podziękowania. Jednak szczególne podziękowania należą się koledze Arturowi przewodniczącemu IPA Kalwaria Zebrzydowska, który nawiązał kontakt z członkami IPA Postojna, a także zorganizował całą wspaniałą wycieczkę. Podziękowania należą się również wspaniałym członkom IPA Kalwaria Zebrzydowska dwóm Andrzejom i Janowi, dzięki którym wycieczka ta pozostanie długo w mojej pamięci.
W tym miejscu należy podziękować również władzom Miasta Nowy Targ oraz Starostwa Nowotarskiego za zestawy upominkowe, które podczas naszej wizyty zostały przekazane naszym przyjaciołom z Policji w Cerknicy.