Wycieczka do Serbii

10 listopada 2019 Bez kategorii 0

W dniach 25-27 października 2019 r. przedstawiciel Regionu IPA Nowy Targ – Piotr wraz z przedstawicielami IPA Kalwaria Zebrzydowska pod przewodnictwem prezesa IPA Kalwaria Zebrzydowska Andrzeja Kozioła przebywała w Serbii na zaproszenie Regionu IPA w Nowym Sadzie.

Położony na północnym zachodzie Serbii Nowy Sad, jest największym miastem regionu, zwanej Wojwodina i drugim co do wielkości miastem całego kraju. Na południe od granic miasta wznosi się pasmo Fruski Gory, na której stokach rozlokowały się liczne winnice.
W trakcie wizyty mieliśmy okazję wymienić się doświadczeniami, zobaczyć działalność Serbskiej Policji oraz IPA w Serbii . W pierwszym dniu wizyty polska delegacja zwiedziła Centrum Podstawowego Szkolenia Policyjnego . Tu bardzo gorąco przyjął Polaków zastępca Szefa Centrum Podstawowego Szkolenia Policyjnego pułkownik Jelač Žarak oraz prezes IPA Nowy Sad Miki Petkovic. W trakcie zwiedzania kompleksu szkoleniowego poznaliśmy cały proces szkolenia podstawowego Serbskich policjantów . systemem selekcji kandydatów, segmentami podstawowego programu szkolenia policji a także zapleczem Centrum. Następnie delegacja miała okazję zobaczyć obiekty szkoły, zasady pracy strzelnicy wideo i sposób wykorzystania jej przez uczniów. W drugim dniu wizyty historię miasta Nowy Sad przybliżył nam asystent burmistrza Nowego Sadu Petrovic Aleksander. Zostaliśmy ugoszczeni w gmachu Urzędu, w którym decyduje się o najważniejszych sprawach miasta, a następnie z przewodnikiem świetnie mówiącym po Polsku zwiedziliśmy główne zabytki starówki. W trakcie wizyty spotkaliśmy się również z przedstawicielami IPA Chorwacja oraz IPA Norwegia – wspólne zwiedziliśmy Zamek w Nowym Sadzie z którego rozpościera się piękny widok na stare miasto i na rzekę Dunaj. Dziękujemy za bardzo ciepłe i miłe przyjęcie. Naszą wizytę zakończyliśmy zaproszeniem Serbów do Polski.
Składamy serdeczne podziękowania IPA Kalwaria Zebrzydowska za wspaniałą organizację pobytu w Serbii.