Koledzy z naszego regionu w Serbii

22 maja 2019 Bez kategorii 0

W dniach 9-12 maja 2019 roku członkowie Regionu IPA Nowy Targ Wojtek, Marcin, Mateusz, Edward oraz Robert odpowiadając na zaproszenie Prezydenta Regionu IPA Pomoravlje udali się z wizytą do Serbii.

Po przyjeździe na teren Serbii i minięciu Belgradu skierowaliśmy się do miasta Jagodina, gdzie przywitał nas Przyjaciel NASZEGO Regionu – Slobodan Stojanovic. Następnie udaliśmy na wspólną kolację, gdzie spotkaliśmy się z członkami Regionu Pomoravlje: Srbem i Borysem, Po wspólnym posiłku przekazaliśmy pamiątkową tablicę przygotowaną specjalnie na tą okazję. W drugim dniu pobytu kolega Borys zabrał nas swoim samochodem do Belgradu, gdyż postanowił nam pokazać stolice Serbii oraz kilka znajdujących się na jego terenie ciekawych miejsc takich jak : jedną największych prawosławnych cerkwi na świecie – Cerkiew Św. Sawy, budynek Ministerstwa Obrony Narodowej, który został zbombardowany w 1999 roku czy też Muzeum Historii Jugosławii w którym znajduje się grób/ mauzoleum Josipa Broz Tito. W czasie pobytu w Jagodinie zwiedziliśmy również miejscowe muzeum figur woskowych, w którym znajdują się figury osób ważnych dla Serbii tj. Josipa Broz Tito, Carów, Nikola Tesli, ale również Władimira Putina.W kolejnym dniu pobytu w Serbii wspólnie z Slobodanem udaliśmy się do miasta Kruśevac, gdzie spotkaliśmy się przyjacielem Slobodana: Aleksandrem, kapitanem lokalnej Policji – również członkiem IPA. Podczas pobytu w Kruśevac zwiedziliśmy wspólnie z Aleksandrem ruiny dawnego grodu oraz lokalne muzeum, gdzie zapoznaliśmy się z historią Serbii oraz terenów dawnej Jugosławii. Po zakończeniu zwiedzania Aleksander zaprosił nas na obiad do restauracji, podczas którego podano nam tradycyjne serbskie dania. Po obiedzie udaliśmy się do oddalonego o kilkanaście kilometrów od miasta parku krajobrazowego, którego cześć mogliśmy zwiedzić za pomocą quadów. Na następny piękny słoneczny dzień wczesnym rankiem po pysznym serbskim śniadaniu wyjechaliśmy z Serbii.
Te kilka dni oraz niezapomniane chwile, a także piękno Serbii na zawsze pozostaną w naszej pamięci.
Wszystko to jednak było możliwe dzięki wspaniałym ludziom z IPA Region Pomoravlje Slbodanowi, Srbie, Borysowi, Jozefowi oraz koledze Aleksandrowi z Kruśevac, którym składamy serdeczne podziękowania.
Jednocześnie w tym miejscu należy podziękować również władzom Miasta Nowy Targ oraz Starostwa Nowotarskiego za zestawy upominkowe, które podczas naszej wizyty zostały przekazane naszym przyjaciołom z Policji w Jagodinie i Kruśevac. Więcej zdjęć TUTAJ: